fredag 2 mars 2012

utjagad fr hemmet

imorgon lör ska min man ha killkalas hemma. han har bjudit hem några kompisar och de ska göra sånt som pojkar gillar: leka cowboy & indian, grilla korv och spela fotboll. SKOJA. så aktiva är de inte. de ska kolla på fotboll samt dricka öl. fast inte phille för han dricker mest vin nu förtiden pga är vuxen alt räknar alkoholhalt och det är då mer "effektivt" att dricka vin. jag gissar att han tror att det är för att han är vuxen men undermedvetet vill han bara bli full.

anyhoo, jag är alltså utjagad ur hemmet. dvs "får mer än gärna va hemma" och man ba "nej tack". OBS att dessa killar från början var mina vänner. jag har nu dumpat dem på jäl och skaffat andra. närå. vi är still friends och så men jag är lite emot hela grejen m fotboll nu förtiden och det är så jobbigt att va emot en sak när alla andra är för. dessutom tror jag de ska kolla engelsk fotboll och det gillar jag inte alls.

jag och dejan ska ha eget party i mamma och pappas lägga för de är i italien och åker skidor.

OMG, ni för anteckningar på detta livsviktiga inlägg va?

Inga kommentarer: