tisdag 30 april 2013

aaaaargh! det ser ut som att ett gäng mentalpatienter med samlarmani och städfobi bor här. jag står inte ut men jag  o r k a r  verkligen inte städa. borde dessutom försöka ta hand om den personliga hygienen också. vill inte att daisy och zoe sitter på vinmiddagar när de blir stora och säger saker som "jo vi bodde i ett kärleksfullt hem, men mamma hade alltid rufsigt hår och 'turkdusch' som livsstil".

jag hinner aldrig duscha på morgonen innan vi ska iväg till föris. det går bara inte för lillungen ska äta, kräkas, bajsa, byta blöja, byta kläder, få på sig overall och mössa och bändas ner i vagnen. den stora ska slitas från iphone, tvingas av blöja, luras att klä på sig (inkl att jag måste springa ett varv runt lägenheten för varje plagg då hon ska 'hinna' sätta på sig random plagg innan jag hinner runt), äta frukost, borsta gaddarna (som bara funkar om jag hör/ser ett megastort jättebusigt rackartandtroll som hoppar mellan tänderna och jag måste ta honom innan det är för sent), spilla ner kläderna, byta kläder, ta på sig ytterkläder osv osv. sedan ska vi då gå till föris. mkt svårt att planera för om didi vill gå tar det cirka 45 minuter. vill hon stå på "skärbrädan" (ståbräda) så tar det 20 minuter. har man bara 20 minuter på sig vill hon inte stå på skärbrädan. då måste hon plocka pinnar på vägen och fiska haj och mört i varje pöl och då kommer vi fram efter 9. och kommer man efter 9 har fröknarna gått från hallen och då är man bad mama som inte kan passa tider eller kontrollera/styra sitt barn.

när jag kommer hem får jag vänta till zoe somnar innan jag kan duscha. ibland vill hon inte det. ibland vill hon verkligen inte det. ba totalvägrar och är urgullig och rullar runt på golvet tills hon hittar en sladd att tugga på. det spelar ingen roll hur jag försöker gömma och lyfta bort de där sladdarna. hon lyckas ändå tjockrulla till en sladd och ba *nomnom*. då brukar vi leka flygplan et tag eller dregla kex. och så får jag duscha när daniel kommit hem eller till när båda kottarna somnat på kvällen.

men idag ville hon sova. nu ligger hon helt utslagen i sin lilla säng och håller hårt i gosekaninen.

så då borde jag se till den personliga hygienen och duscha, right?

eller möjligtvis städa dårå.

Inga kommentarer: