onsdag 8 februari 2012

trotset

dejan har blivit en stor tjej. eller hon tror det iaf. ikväll när hon skulle dricka sin välling blev hon helt vansinnig och sparkade mig allt vad hon hade, skakade hysteriskt på huvudet och skrek "NEJNEJNEJ" när jag försökte sätta henne i mitt knä. hon har alltid druckit sin kvällsvälling i min famn. nu skulle hon sitta själv i soffan (jag fick inte röra) och titta på "roliga" klipp på katter på youtube. när jag sedan gick och la henne kastade hon sin napp allt hon kunde och försökte bända sig mot sängen så att jag inte kunde lägga ner henne. när jag då sa "sluta daisy nu ska du sova" skrattade hon åt mig.

alltså... jag trodde tonåren kom senare?

3 kommentarer:

dundermei sa...

Ja du. Känner igen det där och jag har ju bara en 14-månaders! Vad hände liksom? Det är NEJNEJNEJ mest hela tiden nu. Trotsåldern kom lite tidigt kan jag tycka.

Josefine sa...

Grattis, det där håller bara i sig tills de är 3. Och sen blir det lite andra faser. Mycket faser med barn alltså. Tintin flippade häromdagen för att jag delade på ett ägg. Då ville Mikael ge hennes sitt hela ägg men nej. Hon skulle laga det jag hade halverat. Hatet brann i hennes ögon (så kändes det i alla fall). Sen fick vi smyga det hela ägget bakom flingpaketet så att hon trodde att det var det jag delat som vi nu lagat. Mvh/curlingförälder eller "står inte ut med gallskrik på morgonen"-förälder.

emster sa...

emdu: dagens kids alltså!! *alltså*

josefine: LOL. skulle gjort samma sak.