söndag 15 februari 2009

Vem är bakis?

Vi hade gäster över igår. De gick vid halv tre. Då var det läääänge sen jag hade slutat dricka. För jag var så sjukt trött. Och så vill jag ju vara i fin form på yogan (I love you flow). Men Jäl drack massor heeela tiden: vin, öl, whiskey, slurp slurp. Och obligatorisk diskussion. Jag tyckte väl till sådär lite lagom ibland. Inte mycket. För en gångs skull satt jag mest tyst. Det var helt weird att inte vara den som tyckte. De andra diskuterade barn och sånt. Jäl blir så knäpp när han ska diskutera så helt plötsligt var han totalt "det finns INGA anledningar att vänta med att skaffa barn, det är bara att sätta igång, ur samhällsperspektiv, ekonomisk synvinkel och bla bla". Så brukar det ju inte låta när han är nykter om man säger så...

Idag är jag pigg som en mört. Frisk som en nötkärna. Livet är finemang! Pow pow! Snart yogatajm. Tjoho. Jäl är däremot blek som en fjälltopp och ligger ihoprullad i soffan skakar i hela kroppen. Nä men så kan det gå liksom!

Jag är så vuxen! All grown up.

2 kommentarer:

Miss Baglady sa...

Härligt att vara så mogen, vet hur du känner.

Hade en liknande helg för nån vecka sedan, då mannen stod på benen (eller snarare skakade) vid fyra-tiden på eftermiddagen och jag var pur frisk från åtta på morgonen..:)

The joy the joy!!

emster sa...

Fast sen fick jag dåligt samvete när det visade sig att han hade vinterkräksjukan... :-S

Aldrig får man njuta!