torsdag 19 augusti 2010

klyschor

klyschorna besannas verkligen. jag trodde inte det men asså "dagarna bara flyger förbi" och "man får ingen sömn". känner mig även som johan rehborgs karaktär fredde i solsidan som går ner på strandpromenaden för att kolla om mickan verkligen har bytt bajsblöja. ungen bajsar ju hela tiden! och det är inte det att det luktar, det är bara det att... eller jag vet inte vad det är. just bajsblöjor är ju sådär faktiskt.

känner mig ff ganska "trasig" "där nere", ursäkta uttrycket. är mkt besviken på mödravården som har fokat så mkt på graviditet o förlossning. grav + förlossning = JÄTTELÄTT. det är ju nu som man ba "eh ok jag kan inte sitta, ska det va så?" och "hm, ska bajset se ut så här" (mitt, inte daisys). och jag tycker faktiskt att man hade kunnat prata mer om knipövningar, viktigheten i att alltid ha nära till toa etc.

jäl är ff hemma. är så glad för det. dels för att det är läskigt o tråkigt att va själv och när han är hemma känns det som att det är VI som gör det här. dessutom blir dejan minst lika lugn av att va med jäl som med mig. = mkt bra m trygg unge.

1 kommentar:

Ida sa...

Jepp, träsmak runt muttan höll nog i sig 3-4 veckor i alla fall. Positionsbyte på stolen var 5:e minut typ alt. mjuk kudde. Halvjobbigt att åka bil längre sträckor kom jag på. Och stelhet och orörlighet i bäckenregionen efter promenad likaså (för att inte tala om när man skulle göra nr 2). Ursäkta uttrycken :-)
Och jag håller med! Det andra är ju minst lika viktigt! Säg det på efterkontrollen, det gjorde jag.